Reviews

Dark Water by Robert Bryndza

celtic67's review against another edition

Go to review page

5.0

My God what a brilliant read. Robert has done it again. In Erika he has created a character who is flawed, driven and is like a dog with a bone between its teeth. She never lets go. She digs and digs until all the pieces are uncovered and the puzzle put together. If you like your books fast paced and with a satisfying conclusion, then is the book for you. Five stars from me. Thanks to author, publishers and NetGalley for the ARC.

eleonora76's review against another edition

Go to review page

5.0

T,3 Laura matka 

sherrireads247's review against another edition

Go to review page

adventurous challenging dark emotional informative mysterious reflective sad tense fast-paced
  • Plot- or character-driven? A mix
  • Strong character development? Yes
  • Loveable characters? Yes
  • Diverse cast of characters? Yes
  • Flaws of characters a main focus? No

4.0

namitakhanna's review against another edition

Go to review page

4.0

Dark Water by Robert Bryndza is the third book in the British police procedural series featuring Erika Foster.

Following a tip by the suspects wife Erika and the narcotics team are searching for a huge stash of drugs in a quarry . Along with the drugs they also find a dead body of a seven year old Jessica Collins gone missing 26 years back. The case was mishandled way back then which ended with the lead investigator , Amanda Baker, losing her job over it but Erika and her team do not intend to drop the ball again on little Jessica.

This is a great addition to the series with Erika Foster at her usual abrasive, no nonsense self. A complex plot with an ending that caught me by surprise. A must read mystery lovers

Many thanks to Bookouture & NetGalley for an ARC of this book in exchange for my honest and fair review.

This and more reviews at https://chloesbooksblog.wordpress.com/

gabmc's review against another edition

Go to review page

4.0

Another great book by Robert Bryndza. This is the third in the DCI Erika Foster series. The characters and flawed and real which I appreciate in a crime series. While looking for a drug haul in a lake, the police divers find a skeleton of a young girl who disappeared in 1972. They investigate her death within a fractured family. They seek help from Amanda Baker, the detective involved in the original case and this brings her new life. I was guessing until the very end. Great book.

fiedelewie's review against another edition

Go to review page

adventurous mysterious fast-paced
  • Plot- or character-driven? A mix
  • Strong character development? It's complicated
  • Loveable characters? Yes
  • Diverse cast of characters? Yes
  • Flaws of characters a main focus? No

4.0

Exciting, not predictable at all without being unrealistic.
Only thing I didn't understand: why is Erika suddenly using iPhones instead of her old fashioned phones with buttons?? 😅

kay_23's review

Go to review page

5.0

Another good book by Robert. What an ending to this one. Can’t wait for the rest.

chadjames312's review

Go to review page

challenging mysterious tense medium-paced

4.0

lorune's review against another edition

Go to review page

3.0

A 3.5 star rating, good twists and turns in the story.

margaridang's review against another edition

Go to review page

4.0

Cada vez gosto mais desta saga. Já era fã, mas agora sou ainda mais! Não há dúvidas de que os livros de Robert são super acessíveis e fáceis de ler.
Eu comecei a ler o livro ontem, e de uma vez só li metade. Hoje não fui tão rápida, mas não ia deixar o dia acabar sem terminar este livro.

Até agora foi o que gostei mais, apesar de que, o segundo foi mais sangrento. Neste livro não há um fator de medo, o que é raro acontecer, mas é uma história que mexe connosco.

Não sei como dar a minha opinião sem dizer algo que possa ser um spoiler. A nível de thrillers estou muito habituada a Lars Kepler, então ler esta saga é como nadar, e vir à superfície para respirar. Há um pouco de angústia, e ansiedade para descobrir o que se passa, mas ao mesmo tempo é tão óbvio que fico mais tranquila.

Não é uma história que me deixou em sobressalto, e como não foi uma história agressiva (apesar de duas personagens terem sido mortas), não me deixou em alerta como acontece quando se lê livros deste género. Paranoia controlada.

Acho que ao ser uma história mais relaxada, e um crime que, não sendo bem crime aconteceu vinte e seis anos antes deu alguma liberdade para me conetar mais com as personagens. Outro ponto em que o autor não se foca muito: não existe uma descrição excessiva, nem um foco enorme na vida pessoal das personagens. É nos dada a informação necessária para criar laços.

Até agora são leituras agradáveis porque as minhas suspeitas acabam por estar corretas. É uma sensação de conforto chegar ao fim; descobrir que estava certa, e saber todos os pormenores e porquês.

Neste livro é mais um exemplo de como por vezes, coisas simples e de fácil resolução se transformam num monstro gigante de crime, e mentiras porque não sabemos agir da forma mais correta.

Os livros seguem a detetive Erika Foster, e há outras personagens que são recorrentes, mas como a investigação atual fica sempre resolvida, não há nada que me faça querer ir a correr e ler o próximo. Não sei se isso muda no futuro, mas no final eles ficam sempre bem. Facilmente podem ser lidos de forma individual. Até agora não há grande coisa que possa ser visto como um spoiler gigante.

Não vou a correr ler o próximo, mas tenho intenções de ler os livros todos do autor (até porque os tenho todos em casa). A rapidez com que me agarrei e li o livro faz dele o livro perfeito para sair de um ressaca literária. De cada vez que me sentir presa, ou sem vontade para ler já sei que autor pegar.