A review by giuls02
The Last Word by Gerri Lewis

funny hopeful mysterious reflective tense fast-paced
  • Plot- or character-driven? Plot
  • Strong character development? No
  • Loveable characters? Yes
  • Diverse cast of characters? No
  • Flaws of characters a main focus? It's complicated

3.5

Ringrazio NetGalley e Gerri Lewis per la copia digitale di questo libro in cambio di un'onesta recensione.
E' un libro veloce e rilassante, non troppo impegnativo. Perfetto per un pomeriggio di tranquillità in mezzo a misteri e assassini. E' quello che si potrebbe definire un cozy mystery.
Il mistero l'ho trovato strutturato abbastanza bene (tranne quando i poliziotti non mettevano in sicurezza la scena del crimine e chiunque poteva entrare) e non sono riuscita a capire il colpevole finchè non l'ha capito la protagonista (ma è raro che io indovini subito l'assassino).
Per quanto riguarda la protagonista mi è piaciuta e in certe parti è stata anche divertente soprattutto quando immaginava di scrivere l'obituario per sè stessa o le persone che incontrava. Penso che l'autore poteva impegnarsi un pò di più nella scelta dei nomi perchè la protagonista si chiama Winter Snow, mentre sua sorella Summer Snow (originalità portami via). 
Gli altri personaggi, incluso il cane Diva, li ho apprezzati molto. Ognuno ben delineato e non piatto, con le proprie caratteristihe e comportamenti. 
Per concludere, un libro leggero, scorrevole e a tratti divertente. Per chi vuole qualcosa di non pesante ma scritto comunque bene, questo è il libro che fa per voi. 
L'inglese è di livello facile.

🇬🇧: I thank NetGalley and Gerri Lewis for the digital copy of this book in exchange for an honest review.
It’s a fast and relaxing book, not too demanding. Perfect for a quiet afternoon in the midst of mystery and murder. It’s what you might call a cozy mystery.
I found the mystery structured quite well (except when the cops did not secure the crime scene and anyone could enter) and I could not understand the culprit until the protagonist understood it (but it is rare that I guess the killer immediately).
I liked the protagonist and in some parts it was also fun especially when she imagined writing the obituary for herself or the people she met. I think the author could commit a little more in the choice of names because the protagonist is called Winter Snow, while her sister Summer Snow (originality take me away). 
 I appreciated the other characters, including the dog Diva, very much. Each one well delineated and not flat, with their own characteristics and behaviors. 
To conclude, a light, smooth and sometimes funny book. For those who want something not heavy but still written well, this is the book for you. 
English is easy level.