Reviews

Until I Meet My Husband by Ryousuke Nanasaki

sukiyaki's review against another edition

Go to review page

challenging emotional lighthearted reflective sad fast-paced

5.0

endemictoearth's review against another edition

Go to review page

emotional hopeful informative reflective medium-paced

3.5

I enjoyed this, overall,  but it was kind of chopped up and I would have liked certain parts of his life to be more represented, perhaps? Maybe I will try to read the full memoir someday. I feel like Why I Adopted My Husband gave me a more complete view of this issue, but it's nice to get different experiences.

khrenek's review against another edition

Go to review page

5.0

Se la riduzione manga aveva dato un’immagine dolceamara di questa storia autobiografica, il romanzo da cui è tratta è molto di più e presenta la vita dell’autore senza reticenze o facili pietismi.
La storia di Ryousuke Nanasaki si lega a doppio filo alla situazione sociale del Giappone degli anni 80 e 90 con tutte le chiusure e i pregiudizi che in parte tuttora sussistono.
In questo ambiente è assolutamente normale che l’autore abbia passato una buona parte dell’età infantile e adolescenziale nella più classica omofobia interiorizzata, ritenendosi sbagliato e credendo di appartenere una minoranza risicatissima.
Le varie esperienze, negative e positive, vengono narrate con assoluta sincerità, a volte anche in modo un po’ impietoso.
Il finale positivo - l’autore sa bene di aver avuto anche fortuna in certi frangenti -, spinge il lettore, soprattutto se giovane, a non arrendersi e a cercare sempre di perseguire i propri sogni; potrebbe sembrare un concetto banale, ma a mio avviso è invece un modo corretto per infondere coraggio e fiducia in sé stesso a chi ancora combatte per trovare il proprio posto nel mondo, legittimo e meritato.
Un buon libro, onesto e propositivo.

khrenek's review against another edition

Go to review page

5.0

Un manga decisamente diverso dal solito perché parla della storia autobiografica del suo autore, il quale fin da piccolo si rende conto di essere “diverso”, dato che è attratto dai maschi e non dalle femmine.
Il manga ripercorre in modo sincero e credibile il percorso difficile e tortuoso che più o meno chiunque non sia eterosessuale si trova a percorrere, tra la paura di essere sbagliati e l’omofobia interiorizzata che all’inizio porta a rifiutare la propria natura e a nasconderla a tutti.
Il protagonista si troverà ad affrontare diversi step, fino ad arrivare ad accettarsi e comprendere di non essere il solo ad essere gay e ad accettare sé stesso e considerare la sua omosessualità esattamente per ciò che è, ovvero un normale e naturale orientamento.
Narrativamente il manga riesce a trasmettere sia le emozioni negative (certi momenti sono veramente amari), sia quelle positive, riuscendo a commuovere nei giusti momenti senza usare stratagemmi o forzature.
Un manga importante, tratto a sua volta dal romanzo autobiografico del protagonista (che mi piacerebbe leggere), che sta in piedi degnamente e che dovrebbe essere letto da chiunque, soprattutto chi crede che per la comunità LGBT+ non ci siano più problemi e ostracismi.
Caldamente consigliato.

therestlessbookflea07's review against another edition

Go to review page

5.0

This is a beautiful memoir of self-discovery and self-acceptance (and an easy read, too!). Truly, self-love may appear and sound like a solo journey especially when situated in disapproving environments for most of one's life, but life always brings up hope in the most unimaginable times and it offers hope in the most lasting ways.

Enlightening and empowering read!

therestlessbookflea07's review

Go to review page

5.0

Came across this manga from a random YouTube book recommendation video and really enjoyed the story and art!

When I learned that this is originally a memoir/essay novel, it immediately became an urgency to read it and you bet I freaking did.

I truly loved this!

mayrasanguino98's review against another edition

Go to review page

fast-paced

5.0

cjcardosa's review against another edition

Go to review page

emotional hopeful informative inspiring sad

4.5

kaiteayu's review against another edition

Go to review page

Warning: homophobia, self-loathing
I read this in one sitting at a Barnes and Noble and was tearing up! The art was amazing, and it's such a great story. Once I finished, I flipped it over and saw that it was based on the author's life. While reading, I sensed that this could be something an individual would go through, and finding out it was a past experience for them made my heart feel so much pain and love. I don't rate memoirs, but I highly recommend this book to anyone, especially those going through a hard time. A few takeaways are there's always hope in terrifying situations, and surround yourself with people who love and accept you. To find this book during pride month made me so happy.

picaresquedreamer's review against another edition

Go to review page

emotional hopeful inspiring reflective sad fast-paced

5.0


Expand filter menu Content Warnings